středa 16. května 2012

Nové tropo antény

O víkendu jsem se konečně dostal k instalaci mých nových antén. Jelikož mým záměrem nebylo stavět nějaké monstrum, ale pokrýt v rozumné zátěži stožáru co nejvíce pásem na delší časové období, rozhodl jsem se postavit dvou pásmové antény a to: na 6m/4m 2x5el. podle YU7EF a na 2m/70cm 5+8el podle DK7ZB. Časem tam přidám ještě nějaké mikrovlny. Včera jsem se konečně dostal k prvním pokusům na pásmu a to 6m. Po 19hod jsem zapl 6m a na 110 byl nějaký provoz, říkal jsem si, že je to nejaký typický DXový signal po dosměrování s toho vylez LU1ECZ, byl na něj docela pileup tak jsem šel šmejdit po pásmu: našel jsem CX4CR, ale na něj byla ještě větší fronta, nelenil jsem a vyběhl jsem ven zvednou ANT do větší výšky (zatím nejsou dodělány kotvy), aby lépe viděly přes sousedy. První spojení co jsem s novou ant dělal byl LU5FF potom se podařil PY1NX a PY2ON, slyšel jsem ještě několik PY a LU stanic a C5YK, nejsilnější byl PY1RO. Když ohýbal Smetr přes 9ku zbyl mě čas i otestovat levné HDTV SDR. Na obrázku je signál PY1RO na Vegelinku (popis v minulém článku) 30db nad šumem, krásný signál. Vypadá to, že anténa funguje ještě ji dostat do větší výšky a sezona může začít.
Dnes jsem slyšel z mého nejhoršího směru (přes 5st.v elevaci překážka blízkého kopce) 3B8DB, FR4NT a 9J2BO.