úterý 9. srpna 2011

Taky jsem si jí koupil




Někdy jsou situace, že i malé FTčko je příliš velké a proto jsem si již několikrát říkal, že by nebylo špatné koupit si nějakou levnou FM ručku alespoň na 2m. Potom co se objevily informace o nové super levné čínské ručce UV-3R, neodolal jsem a objednal jsem si ji. Zajímalo mě jak může fungovat stanička za nějakých 40USD včetně poštovného. A kupodivu funguje. Do týdne mně přišla pěkná malá krabička a v ní (sice z obyčejného plastu) malá dvou pásmová UV-3R. Design je sice strohý, ale co bych chtěl. Ručka funguje na 2m, 70cm s výkonem 2w + poslouchá v rozsahu FM radia. Ovládání jsem jakž takž během chvilky pochopil, něco by čínští soudruzi mohli i více vychytat - například mě osobně chybí funkce přenosu kmitočtu z paměti do VFO, jako spousta majitelů hned jsem si musel tuningovat větším odporem nastavení nejnižší úrovně poslechu (asi nepočítají, že by někdo chtěl zvuk i zeslabit), ale jinak dobrý. Připojil jsem ručku na velké antény a bez problému jsem mohl monitorovat místní převaděče jak na 2m tak 70cm. V neděli jsem byl s KOG na Malé Fatře, tak jsem jí vzal sebou, na vrchu jsem na originál pendreky slyšel během 5.min. několik převaděčů z HA,OK,OM, SP9,SP7 a direkt signálů včetně PMR . Zkoušel jsem se dovolat na nějaky SP7 převaděč a s 2W to nebyl problém. Celkově si myslím že UV3R je pěkná hračka pro začínající amatéry, nebo jen tak na cesty kamkoliv, když jí někde zapomenete nebude Vás to tak mrzet, jak by Vás mrzela ztráta nějaké značková stanice za 10.000, přitom funkci zastane stejnou.







.