úterý 11. listopadu 2014

ARRL EME 432MHz první etapa

Po delší době jsem se rozhodl, že odjedu ARRL EME kontest. Hlavní cíl byl vyzkoušet co se dá s "QRP" výbavou vůbec udělat. Aktuálně mám na 432MHz k dispozici omezený system: 2x17el OK2POE yagi, PA 600W -2db útlumu a předzesilovač s šumem okolo 0,8db. Tedy na EME QRP. Navádění je taky "simpl": nejlevnější conrad rotátor jen s orientační signalizací směru (směruji na nejsilnější signál podle poslechu, nebo obrázku na WSJT), pro elevaci obyčejný táhlový "superjack" naprogramovaný po dvou stupních. Podařilo se mně být QRV asi 80% času, kdy byl měsíc nad obzorem. Podmínky vypadaly docela proměnné od velmi slušných až po docela slabší. Docela se to měnilo hlavně večer v neděli, kdy se objevila na severu Aurora a asi ovliňovala podmínky. Podařilo se mně udělat docela slušných 15 QSO všechny jen WSJT: DK3WG, LZ1DX, K3MF, UA3PTW, OH2PO, G4RGK, DL7APV, DF3RU, HB9Q, JA6AHB, SM2A, UT5DL, K1JT, VK4EME a ES5PC který jediný přišel na CQ. Slyšel jsem ještě PA2JB, JE1TNL, PA2V, K4EME, DF2VJ a na cw F6HZL a I2FHW. Je poznat docela dost rozdíl mezi 4x17 a 2x17 hlavně na CW, kde jsem jen slabě zaslechl 5.stanic, na dovolání to nebylo. Kupodivu se nic nepokazilo a vše fungovalo. Celkově se závodem spokojenost.