pondělí 21. listopadu 2016

ARRL EME contest 2016 druhé kolo




Tak a je za námi i druhé kolo ARRL EME kontestu. Po prvním kole, kdy jsem jen chvíli rozdával body,jsem se rozhodl odjet na 432MHz alespoň jednu periodu, kdy bude měsíc nad obzorem. Vyšlo mi to na termín od soboty večer do neděle dopoledne s malou přestávkou nad ránem. Podmínky nebyly špatné jen se docela rychle měnila polarizace. První hodinu to vypadalo jako lokální digitální kontest: dělal jsem Zdenka OK1DFC, kluky OK1KIR, slyšel jsem Matěje OK1TEH a na tropo Mirka OK2AQ (toho jsem od měsíce bohužel nebral) v neděli k tomu ještě přibyl Mira OK1YK. Dále se mi podařilo 18 spojení, na CW I2FHW, DL9KR a UA3PTW ten mě dokonce zavolal, když jsem se snažil dovolat na I2FHW, snadné QSO oboustranně 559. Na "digi" jsem dělal DL6SH, ES3RF, JA6AHB, S51ZO, DF3RU, YL2GD, UT5DL, NC1I, K3MF, G4RGK, W5LUA a čtyři nové stanice OH3LWP, DK4RC, DL8FBD a ZS6JON. Po pár hodinách provozu mi začalo vrtat v hlavě, že se nějak špatně dovolávám na slabší stanice. Bylo zřejmé, že mi docela ujíždí při TX kmitočet, vždy po tom jak jsme přešel na RX se signály stanic prvních 30 vteřin stěhovaly tak o 10KHz, což je pro dekódování hodně. Po chvilce přemýšlení jsem to vyřešil jednoduše. Sundal jsem vrchní kryt z FTéčka viz.foto a bylo po přehřívání a po problému. Okamžitě bylo poznat, že jsem se začal dovolávat na první pokus. V závodě byla docela slušná účast, kromě stanic co jsem dělal v prvním kole, slyšel jsem ještě: VK4EME, EA5CJ, K4EME, SM2A, W7MEM, LU8ENU, PY2BS , SM7THS, E44CV a PA1V. Chvílemi bylo SDRko plné signálů. Je to sice pěkná pomoc, ale na druhou stanu je to často kontraproduktivní. Občas jsem se musel zarazit a přestat skákat bez výsledku z kmitočtu na kmitočet, větší přínos (mimo CW) má určitě MAP65, který rovnou i dekóduje signály. Celkem 21 QSO za 10 hodin čistého provozu s mým QRP (4x17el., 500W a nejobyčejnější levné rotátory) mě potěšilo.