středa 9. prosince 2009

Příprava na ARRL EME


Po tom co jsem nestihl první kolo ARRL EME contestu, byl jsem pevně rozhodnut být v druhém kole QRV na 432MHz. Samozřejmě se vše dodělávalo na poslední chvíli jako vždy. Začátkem listopadu jsem zabavil bráchovi jeho čtyři 17el.yagi, dal je do H-čka cvičně opřel o žebřík a vyzkoušel jak fungují, přes pevné nasměrování a elevaci jsem hravě WKD ES5PC a slyšel několik starých známých. 14dní před závodem šly ANT na stožár, týden před závodem jsem rychle dodělal (zatím provizorní) otáčení, našel jsme nějaký starší 24V motorek s hodnotami 45ot/min a 0,2N/m připojil jsem jej přes jednoduchou spojku a šneka 1/10 přímo na RDMkový stožár a ANT se začaly hýbat, sice šnek dělá svému jménu čest, protože se antény otočí dokola za 8minut, ale na EME je to spíše výhoda, přidal jsem jednoduchou indikaci směru a šel jsem měřit šum slunce.Zadáním mých hodnot 23,8dbi zisku a předzesu 0,7db do VK3UM EMEcalkulatoru mi vyšlo, že bych měl slyšet slunce proti souhvězdí Lva 7,5db – naměřil jsem 7db (což je o 2,5db více než u mých starých 4x12el.) – spokojenost a hurá na testování od měsíce, při východu byl QRV UK/DL9LBH s jeho 2x23el. a 500W po dosměrování byla nova země doma, Hans byl tak nadšen z našeho QRP-QRP QSO, že ještě vydržel CQit hodinu a udělal dalších pět new initial. Druhý den jsem slyšel vlastní odrazy ve WSJT4 -20db, tak jsme zkusili s Matějem OK1TEH sked a po 70minutach jsme byli úspěšní (někdy to trvá než WSJT zprůměrňuje data) občas mě lákalo kliknout na tropo signál, ale vydržel jsem to, přesto jsem stejně tušil že mi davá Očka, ale chtěl jsem to vidět, ono když dekódujete pěkně značky a potom se něco stále nic nedekóduje a vidíte že se změnil synchron z hvězdičky na křížek tušíte co přijde, po patnácti relacích WSJT konečně přečetlo OK2POI OK1TEH OOO, zbytek byla již hračka, nejlépe jsem Matěje slyšel -23db! Ze spojení mam velkou radost je to moje první EME QSO se stanici s jednou ANT na 432. Následoval DL2NUD a F6APE. Ve čtvrtek a pátek mi to nedalo a ještě na rychlo jsem repasoval PA, abych se dostal na dipólech na 300W. Ladění nepřežil PWRmetr, takže výkon nemám přesně změřen, ale výchylky na PA jdou teď při EME na doraz. Rozjel jsem druhy PC se SPECTRAMEM pro snadnější vyhledávání udělal pořádek v HAMshaku předtočil ANT a šel jsem si zdřímnout - ARRL se blížíl.