středa 9. prosince 2009

ARRL EME contest na 432MHz




Tak a je tu druhé kolo ARRL EME contestu. S ohledem na nějaké povinnosti v sobotu přemýšlel jsem jakou zvolit časovou strategii, nakonec jsem se rozhodl že si raději zdřímnu a vynechám první hodiny, kdy bych stejně nejspíše čekal frontu, než bych se na někoho dovolal, nastavil jsem budík na půl třetí UTC. 2,35 nahazuji stroje a snažím se dosměrovat anténu a první jobovka: anténa se netočí jedním směrem, naštěstí směrem pohybu měsíce jo, no nic nebudu to v noci řešit a budu strkat antény před měsícem a čekat až je doběhne. Prolaďuji pásmo a čekám až mě měsíc dohoní, signály konečně vylézají nahoru ladím DL7APV na DIGI a dělám snadné QSO - PA funguje. Přelaďuji se na CW, na 020 hraje pěkně Nando I1NDP jedno zavolání a je doma dostávám 549, takže obětování jednoho PWRmetru se vyplatilo (viz příprava na ARRL). Ladím vždy postupně od CW po známé kmitočty na DIGI a na 80 „burácejí za -5db“ HB9Q, opět jedno zavolání a QSO je doma. 4,00z někdo se probudil a zkouší vlastní odrazy na 018 začne CQit a je to DL9KR, opět jedno zavolání a dostávám 559 - paráda. Šmejdím po CW úseku a snažím se najít nějaké Američany a postupně nacházím K0RZ, K1RQG a NC1I, ten je nejsilnější, tak ho volám a na potřetí mě konečně dekóduje dostávám 539 new initial a jdu se snažit dovolat na K0RZ, po pár QRZ mě pořád bere jako OK3RM (že by Zdeno jel 432? To asi ne :-) ) tak ho u toho nechávám a jdu raději zkoušet K1RQG, ale ten mě nebere, později to snad půjde lépe, jdu proladit digi a na 070 krásná čárka od K1JT jak dělá QSO, naštěstí je to jeho kmitočet po chvíli volá CQ a spojení je jen otázka času slyším jej -11 on mne -14 to není špatné, volám chvíli cq na digi - chvíli na cw, ale nikdo se nechytá. Šmejdím po celém pásmu, ale pořád stejné značky. Po hodině se na 011 objevuje SM4IVE chvíli čekám až udělá několik silnějších stanic a přijde řada na mě dostávám jen Očka :-( a jdu opět na digi, nikde nikdo tak CQim na 070 po dvou výzvách mě volá UA3PTW dávám ještě chvíli cq, ale opět nic, ladím nahoru a z repráku burácí DL2NUD jsem už z dřívějška poučen ladím se na něj přesně podle doppleru jinak mě nevezme (asi má filtr i při wsjt) a spojení je doma. Vracím se na cw a pěkně tam hraje DF3RU volám ho a na podruhé mě bere, měsíc začíná klesat a zvedá se šum nikoho dalšího neslyším. Deset spojení na první část - nádhera, mám splněno již po první části. Přes den tuninguji větráky v PA, ať mě tolik neruší při RX a nevšímám si, že asi hýbu moc „vosím hnízdem v PA“.Dotahuji sponu na motoru točení a antény se opět točí. Je 19z a měsíc vychází, mám v plánu motat se okolo 018 a hledat VK3UM a okolo 070 JA7AHB, zkouším PA a ejhle výkon nikde, než najdu co upadlo jsou dvě hodinky fuč, VK3UM nikde, tak zkouším PA jestli běží a CQim na DIGI a po pár zavolaní mě vola ES5PC, na 075 nalézám LZ1DX volám ho,ale bere mě jako OK1POI, nevím jak ho mám volat aby pochopil že jsem OK2, příště asi dám OK2POI OK2POI JN99 to WSJT snad nejlíp přečte, vzdávám to a jdu CQit na 075, za pět minut je tam LZ1DX tentokrát správně. Po hodince nacházím na 090 DK3WG QSO není problém, vracím se na CW a slyším jak tam burácejí PI9CAM, ale dali jen někomu známému body a jsou fuč o pět kilo výše CQí OZ4MM poctivých 559, bere mě na první zavolání dostávám 449, je po půlnoci tak jdu raději zzz - ráno se podívám po Američanech. Je ráno a PA opět stávkuje, tentokrát již vím kde hledat, PA jede ale Američani na CW nikde, slyším jen na DIGI W7AMI, W7MEM, WA3QPX, K3MF a RA3LE, ale vždy je to jen QSO nikdo ne CQí, na 058 běží nějaká WSJT čárka čekám kdo to bude a on LU7DZ za -23db, okamžitě volám ale nic, už jsem ho ani neslyšel na 070 slyším pěkně DL7UDA bere mě na první zavolání a další new initial je doma. Měsíc opět klesá do šumu, tak to balím. Je přede mnou poslední část tentokrát rovnou čekám na 018 a po východu měsíce je tam VK3UM, čekám dvě spojení a je doma. Ladím opět po pásmu, ale slyším „pouze“ v pěkné síle I2NDP,OZ4MM,VK3UM, DL9KR a SM4IVE. Občas narazím na CQ od JA5NNS ale na mé volání nereaguje a ani jsem neslyšel že by někoho dělal, občas zaslechnu někoho z SP7 a OK1 (asi OK1CA), ale nejsem schopen je dekódovat. Blíží se pomalu konec, ale nikdo nový je 22z a na 020 někdo zkouší odrazy začíná CQit a je to SV1BTR, musím vystát frontu a několikrát jej zavolat než mě pobere, ale new DXCC je doma. Před koncem závodu ještě slyším CQit na digi EA3XU, ale nemůžu se dovolat dává sice QRZ, ale na spojení to není. Ráno musím do QRL, tak to o půlnoci balím. Výsledek 17QSO a 13 násobičů, pět nových značek a jedna země – celkem spokojenost.