úterý 23. března 2010

Arebico II.



Včera 22.03. KP4AO opět zkoušeli provoz z Arebica. Jelikož se mi podařili QSO CW i SSB již v pátek, tak jsem se tentokrát pokoušel o poslech s co nejmenší výbavou. Připravil jsem si FT817 bez předzesilovače, originál GP, jednosmyčkového Quada a starou 6el.DK7ZB 10db s dvěma metry RG58ky. Vše jsem vystrčil do západního okna směrem na měsíc. Na začátku jsem zkontroloval kmitočet na hlavním EME systému, zapnul nahrávání a šel testovat. Na 6el.DK7ZB byli slyšet tak 519 se sluchátky docela čitelný signál bez úniků většinou jsem byl schopen všemu rozumět, skutečně vysílají na kruhovou polarizaci otočení antény nemělo vliv. Na Quada jsem nic neslyšel, chytal nějaký šum z počítače. Zkoušel jsem poslouchat i na originál pendrek, ale byl jsem schopen vidět signál pouze na spectranu. Dnes jsem našel dva stejné záznamy jeden s 6el. a FT817 bez předzesilovače a druhy s EME systémem 4x17el. + LNA u antény, na videu si můžete poslechnou jaký je to rozdíl.(signál se z 6el. byl se sluchátky přímo ze stanice o něco líp čitelný, než je záznam).

Because I made QSO with KP4AO on Friday, I tested cpy KP4AO with minimal setup yesterday (22.03.10). I prepared FT817 without preamp. GP, 1xQuad and old 6el.DK7ZB (10db) with 2m koax.RG58. I put all at west window and tested cpy KP4AO. On GP I could see signals only on Spectran, on 1xQuad I not cpy nil, because I cpy some QRN, but on 6el. I could cpy KP4AO 519 steady and I could understand cw well. Here is short record with 6el. And FT817 and for compare same sequence recorded on my EME system 4x17el. and LNA (only "small" different :-) ) Record is not too ideal on headphome I could rxed better realy 519 and 599+.