pátek 19. března 2010

Arebico na EME



Dnes jsem v 18,30seč. Objevil na: http://list-serv.davidv.net/pipermail/moon-net_list-serv.davidv.net/2010-March/date.html informaci, že by mohl být od 18z zkušebně QRV z Arebika KP4AO. Okamžitě jsem natočil antény na měsíc, naladil 432,045 a čekal na 18z. Z počátku se nic nedělo občas je na 045 volal K2UYH, ujistil jsem se že směruji přesně a šel jsem pro další notebook, abych mohl nahrávat případné signály. Na HB9Q se začaly objevovat hlášky že mají KP4AO pěkný signál, říkal jsem si že si asi stanice pletou signál s K2UYH, až to de doby kdy jsem viděl že Tonda OK1KIR hlásí oboustranně 599, to mě probralo, proladil jsem TRX nahoru dolů a na 044 opravdu buráceli KP4AO počkal jsem, až dodělají dvě QSO a na první zavolání bylo QSO doma, dostal jsem 579. Jak jsem se později dozvěděl jeli jen s holou TS2000, přesto hýbali na stanici S-metrem přes 7S. Po půl hodině přešli na SSB, když se provoz trochu zklidnil neodolal jsem a udělal jsem QSO i na SSB (moje 1st.SSB EME na 432). Po celou dobu přes 90minut byli nádherně čitelní jak na CW, tak SSB, hold 305m kruhové výseče a 58db je poznat, pokud příště vyjedou s plánovaným PA 500W budou slyšet i na dipól :-) .

Zde je ukázka jak u mě hráli cw a ssb: