úterý 25. května 2010

DX sezona je zde



Minulý týden byla na 2m EME úspěšná expedice 3B8EME, jelikož hlásili docela dost QSO a dařilo se jim dělat QSO i s „jedno-ANT“ stanicemi, půjčil jsem si z klubu OK2KOG 15el. F9FT a hodil jsem ji napevno s elevací na balkon, s tím že se pokusím alespoň poslechnou zda je uslyším. V pátek jsem byl 2x schopen 3B8EME dekódovat (-28db) při jejich CQ, bohužel na spojení to bylo málo.





V sobotu byla hlášena mikrovlnná expedice do KN19 a východ měsíce vycházel na 14,30seč, tak jsme se s Oldou OK2VSO rozhodli vyrazit na Dušnou a zkusit udělat 3B8EME na malé čtyřče při východu měsíce s využitím zemního odrazu. Přesně když měsíc dosáhl 1.stupeň objevil se signál 3B8EME i u nás, QSO s 300W nebyl problém nejsilněji jsme je slyšeli -22db a byli u nás bez elevace čitelní do 4 stupňů.
Na 3cm to vypadalo na slušné rainscatery tak jsme se přesunuli tam.
Expedice do KN19 byla z velké části zrušena z důvodu poruchy vozidla u OK účastníků . Do KN19 se dostal pouze SP5CCC, po několika pokusech jsme udělali qso na 3cm. Do večera se mi ještě podařilo udělat pár nových loc:
HA5NF JN97, 9A2SB JN95, HA5MV/P KN06 a SP2DDX JO83.
V neděli jsem se doma dostal na pásmo až ve tři odpoledne a to už hrála na 2m Es. Cvičně jsem wkd první letošní Es SV9GPV a SV9CVY a šel jsem hledat nové značky podařilo se QSO s SW4LRJ/2, TA7KA a SW1NJA třikrát new loc. Slyšel jsem i 4X1IF, TA7X a Pavla TA2ZAF. Dnes jsem četl info že TA7KA měl pouze 20W na to že zde hrál poctivých 59 přes dvě hodiny, tak super conds. Což dokazuje i to že se mi na 6m postupně podařilo udělat letošní new1 ST2AR a A92IO, Pavla TA2ZAF/P s loc KN60 a na závěr TR8CA na WSJT (letos zatím ODX na 6m 5500km).
Na 4m potěšili new ini. SV1OH a SV3BSF.
V pondělí byla odpoledne opět Es, ale bohužel jsem v bouřce nebyl schopen nic slyšet, večer stále zůstala F9FT na balkoně, upravil jsem elevaci počkal až měsíc přeleze před ant a wkd jsem na OK2KOG pár EME qso. Zjistil jsem že s 300W a 15el. napevno jsem schopen dělat i stanice se čtyřmi anténami. Okno bez nutnosti přesměrovat anténu vychází tak na 30min. Několik nových loc a new1 potěšilo, sezona je zde !!!