pondělí 3. května 2010

TRVR na 24GHz

Již delší domu mám z výprodejů destičku z mikrovlnných spojů na 24GHz.
Tohle je verze pro 26GHz:





Obsahuje komplet TRVR, RX, TX, PA a zdvojovač oscilátoru, ale až v poslední době se objevily seriozní měření a údaje o tom jak tyto TRVR provozovat. Transvertory jsou schopny dodat výkon 1,2W a mají NF okolo 3,5db. Postupně jsem dával dohromady další potřebně věci pro dokončení celého TRVR. Sehnal jsem Verticom oscilátory, Robin OK2UWQ mi naprogramoval řídící „picku“ pro 24 a 47GHz (ovládání umí zadat příkaz pro dva různé kmitočty). Sehnal jsem přechodky z vlnovodů na SMA, parabolu, rele atd…Letos na EME setkání ve Třech studních jsme naměřili výkon okolo 1W a NF 3,9db.Ve středu mi dorazilo SMA relé na 24GHz, tak jsem se ještě rychle před subregionálem rozhodl zkompletovat alespoň zkušebně celý TRVR(prozatím bez zadního krytu, ale jak se znám prozatím na delší dobu). Hodil jsem vše na kus plechu, půjčil jsem si originál ozařovač od Pavla OK2PMU, vyrobil zdvojovač napětí pro relé a vše zkompletoval do funkčního stavu.








Kluci z KOG jeli na subregionál na Potštát, tak jsem jim zařízení přibalil na vyzkoušení, ještě jsem pro Standu OK2BGN přidal 10GHz. První testy dopadly úspěšně, v neděli udělali nejdříve par spojení na 10GHz (kdo zrovna CQil dostal body) a potom na 24GHz spojení s OK2C a na závěr i na Javorinu s OM3LQ přes 80km, oboustranně byly signály ve značné síle i bez dosměrování, se stabilitou OSC. nebyl problém. Pokud bude nějaká protistanice doufám, že vyzkouším TRVR v provozním aktivu. V létě by se mohl podařit i nějaký ten rainscater.


.