úterý 4. ledna 2011

Qudrantidy 2011




Po třech měsících kdy jsem díky stavebním úpravám nebyl doma QRV, jsem okamžitě na nový rok nainstaloval část výbavy do nového HAMshaku (ušetřil jsem kus koaxu), rozhýbal jsem zamrzlé antény, cvičně jsem udělal první letošní EME QSO s I1NDP a PY1KK a byl jsem připraven na Quadrantidy. Jelikož Quadrantidy jsou intenzivnější než Perseidy (pouze mají krátké využitelné maximum tak 6hod.) a jsou vhodné pro MS i na 432MHz soustředil jsem se letos jen na toto pásmo. První sked jsem měl odpoledne s UA4API, slyšel jsem jej jen 2x max. 100ms, na 1950km to ale na 432 není špatné, být to v maximu, tak spojení by asi vyšlo. Na 21z jsem měl domluvený sked s RW7A z KN95NA, jelikož jsme byli oba QRV již v 20,30 začali jsme dříve, slyšel jsem jej 5x max. 260ms 17db a spojeni bylo za rekordních 32min. doma. Po QSO Nick chtěl vyzkoušet 23cm, ale doma nejsem QRV, na KST byl Zdenek 1DFC který měl tentokrát nainstalovány ve své 10m parabole ozařovač pro 23 pro měření šumu slunce, tak to s RW7A zkusili a oba slyšeli pár kratičkých pingů (jde vidět že s QRO bude šance na MS i na 23cm). Po půlnoci jsem měl sked s OH6KTL za 65 minut bylo QSO doma, slyšel jsem jej 4x maximální odraz okolo 5sec. Na obrázku je pěkně vidět i nějaké digi rušení, které jsem měl směrem na OH6KTL přesně co 10sec.






Druhý den odpoledne již byly podmínky slabší, tak jsem jen wkd na 2m OH9HEU z KP25, což mi stále chybělo.



.