neděle 15. května 2011

Funcube dongle SDR pokračování

Pokračoval jsem v testování Funcube SDR. Nejdříve jsem dohrál poslední firmware.Nyní můžu ladit SDR přímo z HDSDR programu nebo z Winradu v celém rozsahu:



V provozním aktivu není takový frmol, na pásmu není tolik rušení a občas se objeví stanice i na 23cm, tak jsem otestoval SDRko přímo na 1296. Kupodivu i zde je docela citlivé, na obrázku je spojení OK2RSC s OK2UYZ – holé SDR bez předzesilovače asi 4m koaxu k parabole.



Vyzkoušel jsem i MAP65IQ s Linradem . Naštěstí má Karel OK2XID již nějaké zkušenosti s příjmem pomoci MAP65 s Perseusem, tak mi pomohl s nastavením Linradu a v sobotu jsem poprvé dekódoval signály od měsíce na 432MHz:




Linrad je sice vynikající program, ale jeho nastavení a ovládaní je šílené, asi po půlhodině co jsem pěkně dekódoval DL7APV jsem se pokusil některé drobnosti doladit, ale rozhodil jsem si celé nastavení Linradu tak, že mi momentálně Linrad s MAP65 nespolupracuje :-) K ideálnímu nastavení bude ještě dlouhá cesta, ale vypadá to nadějně.




.