neděle 13. listopadu 2011

Listopadové Tropo



Někdy od A1 kontestu se postupně rozšířily TROPO podmínky i do OK. Ve čtvrtek po ránu jsem slyšel doma OH a SM majáky, odpoledne po návratu z práce již nehrály, ale zato se mně podařilo přes kopec na 2m QSO s SM7GVF. Jelikož jsem si pořídil baterie přímo do FT897, nebylo nic snazšího, než čapnout stanici, malou ant. a vyrazit na kopec. Do hodiny jsme byli QRV na Solaní 850m ASL. Maják SK4MPI hrál 539-559, chvíli jsem dával výzvu, ale ozvalo se „jen“ několik DL stanic.Šel jsem raději vyhledávat stanice, podařilo se najít a udělat SM4BDQ z JP80NP 1214km, 8S4S JP80CH 1220km a SK6DK JO67EU 962km. Za hodinku co jsme byli QRV s 20W a 6el.Yagi to nebylo špatné. Cestou domů jsme se stavili ještě na sousedním kopci jen 650m ASL pro porovnání, ale tam již SK4MPI hral jen tak 419.

V pátek jsem nebyl QRV, v sobotu jsem měl cestu do Olomouce, tak jsem si vzal výbavu sebou, tentokrát i anténu na 432 a večer jsme vyjeli na Jívovou okolo 650m ASL. Na 2m SK4MPI hrál 529. Na pásmu CQil SP1NQN z JO84ML 528km a několik bližších stanic, po chvíli jsem našel OH1ND, ale nedovolal jsem se (nevšiml jsem si že mám jen 5W). Na 432MHz hrál maják HG1BUA/p 599 a OK0EP byl slyšet 599+20db, místní stanice nebo OK jedničky nebyly skoro slyšet. Asi po půl hodině se na 2m objevil SK3MF z JP92FX 1474km (škoda, že jsem nebyl na Solání mohlo to být přes 1500km) po QSO jsem jej ještě chvíli poslouchal, ale postupně slábl, maják SK4MPI úplně zmiznul – zvedl se silný vítr a hranice inverze se přesunula do jiné výšky, na 432MHz se HG1BUA skoro ztratil, OK0EP zeslábl na 579 podle Smetru, zato stanice s nižších nadmořských výšek začaly být slyšet ve standardních sílách, bylo po podmínkách, tak jsme to sbalili, je ale vidět že i s QRP to jde.









.